meh borak2 ngan ecah. :D

Jumaat
13 Mac 2009

Hari ini kami bertolak ke dewan setelah waktu solat Jumaat. Kami mulakan dengan latihan bermula dari pembukaan dan diakhiri dengan penutupan. Aishah merasakan ada perubahan dari segi persembahan setelah diberikan panduan yang bernas dari Cikgu Aris dan rakan-rakan. Kesemua pelajar AF7 telah diberikan panduan yang bernas dari Cikgu Aris dan Rakan-rakan. Kesemua pelajar AF7 telah diberikan sedikit motivasi dari pengacara iaitu AC Mizal mengenai perkara yang harus dilakukan ketika berada di pentas.

Di sebelah malam pula, kami semua telah disuaipadankan dengan pakaian yang telah ditetapkan serta disolek sebelum raptai penuh bermula, Setelah selesai ‘camera check’ kami pun bermula dengan penuh semangat. Semua di antara kami pada malam ini amat bersungguh-sungguh dan merupakan yang terbaik pernah berlangsung untuk konsert minggu pertama. Principal Tiara turut hadir untuk memantau serta memberi sokongan kami.




Sabtu
14 Mac 2009

Seperti semalam, kami berangkat dari akademi setelah waktu tengahari dan kami makan tengahari di lokasi tersebut. Untuk persediaan terakhir, kami melakukan pembukaan untuk memastikan perjalanan konsert malam nanti berjalan lancar.

Setelah selesai bersolek dan bersiap, kami menjalani sesi fotografi. Kemudian perkara sebelum ke pentas ialah kami semua bersama-sama Principal dan Cikgu Aris melakukan sedikit warm up untuk mengembalikan tahap darah normal dan tidak gemuruh. Aishhah berasa amat selesa dan lega sekali. Seperti biasa, ada sesi membaca doa untuk memohon keberkatan dan kelancaran program yang bakal berlangsung.

Semuanya berjalan lancar dan kami amat teruja setelah melihat para penonton yang ramai dan bersorak ceria. Aishah mala mini amat gembira kerana komen serta kritikan yang diberikan oleh juri amat memberansangkan terutama sekali untuk minggu pertama. Secara keseluruhannya, kami mendapat kepujian antara AF yang terbaik sekali. Alhamdulillah!!!

0 Comments:

Post a Comment